Resmål


Insekter och djur | Utflykter | Vattensporter | Sjukdom under resan | Hemresa | Reseledarservice | Transfer


Insekter och djur

Katter och andra djur ingår i vardagen på merparten destinationer och på många hotell. Även på lyxhotell kan katter och hundar förekomma, liksom myror och andra småkryp, både inomhus och utomhus.


Utflykter

Som ett led i vår strävan att göra din semester så minnesvärd och innehållsrik som möjligt, erbjuder vi spännande utflykter med varierat innehåll på våra resmål. Våra utflykter arrangeras med skandinavisktalande och/eller engelsktalande guider. Komplett utflyktsprogram får du på plats, och du bokar din utflykt genom att kontakta din guide.

Observera att det ofta krävs ett bestämt antal deltagare för att utflykten ska kunna genomföras. Utflyktsprogrammet är preliminärt och kan ändras under säsongens gång. Priserna på hemsidan är cirkapriser och kan ändras.

Läs mer om våra utflykter >>


Vattensporter

Vid stranden finns ofta center för olika vattensporter. Vi rekommenderar dig att noga läsa igenom centrets villkor innan du använder dig av deras tjänster. Anläggningens försäkringar kan anses vara tillräckliga för destinationen och för många av de länder som hotellets gäster kommer från, men med nordiska mått mätt har försäkringarna inte samma omfattande täckning som vi är vana vid. Vid uthyrning av utrustning ber medarbetarna dig att läsa igenom och underteckna ett avtal. Det är mycket viktigt att du studerar detta material och sätter dig in i innebörden av detsamma innan du anlitar centrets tjänster.


Sjukdom under resan

Om du har oturen att bli sjuk under din semester rekommenderar vi dig att i första hand kontakta våra reseledare – de har bra kunskap om våra samarbetspartners inom reseförsäkringar, Allianz, och kan hänvisa till dig till en läkare.

Vid uppsökande av läkare ska du spara allt skriftligt material, såsom kvitton och läkarintyg; de utgör underlag för eventuell återbetalning från ditt försäkringsbolag. Nazar har ingen möjlighet att hjälpa dig med återbetalning, ej heller med att skaffa dig läkarintyg eller annan dokumentation från destinationen efter resans slut.

Notera även att magsjuka är en relativt vanlig åkomma i varmare turistdestinationer. Det är därför viktigt att du som gäst på hotellet iakttar en noggrann hygien för dig själv och din omgivning samt dricker rikligt med vätska då även vätskebrist kan orsaka besvär med magen.


Hemresa

Det är viktigt att du följer informationen i Nazars hotellböcker för hemresa. Generellt gäller följande:

Du ska vara på flygplatsen senast två timmar innan avgång. Om du tar dig till flygplatsen på egen hand ber vi dig att informera reseledaren om detta.

Du som har bokat endast flyg eller avviker från arrangemanget på resmålet ska kontakta personalen på destinationen 24 timmar före hemresa för att få information om exakt avresetid. Det aktuella telefonnumret står på ditt resebevis.

Observera även att det är ditt eget ansvar att se till att ditt bagage kommer med transferbussen till och från hotellet samt att få bagaget incheckat på flygplatsen. Detta gäller både vid ankomst och vid avresa.


Reseledarservice

På Nazar prioriterar vi service till våra gäster!

På destinationerna jobbar våra professionella, internutbildade guider. Eftersom vi är en nordisk researrangör kan du möta både svenska, danska, norska samt finska och isländska, engelsktalande reseledare på resmålet. De kommer att göra sitt bästa för att se till att du får många goda upplevelser samt möjlighet till en inblick i den lokala kulturens seder och bruk, förslagsvis genom våra utflykter. 

Utöver detta, är det guidernas jobb att försäkra sig om att du har fått det du har beställt – hotell, transfer, utflykter och liknande. Om något mot förmodan skulle gå fel under din vistelse gällande din resa eller beställning, är du som resenär ansvarig enligt resevillkor att kontakta våra guider snarast möjligt så att vi får möjlighet att hjälpa dig. Du kan kontakta guider via servicetelefonen. På vissa hotell har guiderna hotellservice där du kan träffa dem under utsatta tider, tiderna står angivna i hotellboken. 

Vi har vid vissa tillfällen engelsktalande representanter på resmålet – dessa kan du till exempel träffa på vissa utflykter.


Transfer

När du har hämtat ditt bagage möter våra guider upp dig på flygplatsen efter pass- och tullkontroll. Till vissa resmål arrangeras busstransfern gemensamt för flera flyg och du kan därför få vänta en stund på flygplatsen före avfärd. Guide medföljer normalt inte transferbussen. I vissa fall kan transfer ske med minibuss eller taxi.

Observera att ömtåligt eller stöldbegärligt gods ska förvaras i handbagaget under transfern till och från flygplatsen. Nazar ansvarar inte för värdesaker i bagageutrymmet under transfern. På grund av begränsat bagageutrymme kan vi inte heller garantera att skrymmande bagage, såsom golfbagar, cyklar, surfbrädor och liknande,  får plats i våra transferbussar. Observera även att det är ditt eget ansvar att se till att ditt bagage kommer med transferbussen till och från hotellet samt att få bagaget incheckat på flygplatsen. Detta gäller både vid ankomst och vid avresa.

Transfer kan beställas fram till incheckning påbörjas på avreseflygplatsen. Vi rekommenderar starkt att du, vid bokning av ospecificerad resa, köper till transfer på resmålet: främst då antalet taxibilar på flygplatserna är begränsat, men också då priset för färden ofta blir dyrare än busstransfer. Observera att eventuell transfer måste bokas innan avresa.

Vid bokning av endast flyg måste transfer beställas senast tre dagar innan avresa.

Privat transfer

Önskar du privat transfer från flygplatsen till ditt hotell och tillbaka till flygplatsen igen, så att du kan komma snabbt iväg och slipper vänta på att alla andra kommer ombord på bussen? Då ska du beställa specialtransfer med minibuss. Ni kan vara max 8 personer per minibuss.

Familjetransfer

Om ni är fyra personer eller fler i resesällskapet kan ni boka en privat familjetransfer till ett ännu förmånligare pris. Ni får då privat transfer i en minibuss till och från hotellet. Ju kortare transfertid, desto snabbare kan du påbörja semestern!

Privat transfer ska bokas senast en vecka innan avresa och ska köpas till av alla personer på samma bokning.

I Grekland sker privata transfern med bil/taxi.


Kontakta oss

Måndag - fredag 08.00 - 18.00

Lördag - söndag 09.00 - 16.00

Telefon: 0770 777 888

Nazar Nordic AB
Slagthuset, 211 20 Malmö

Vi har inga butiker att besöka

E-post: info@remove-this.nazar.se


Ring oss gärna på 
0770 - 777 888

Vi har själva besökt alla av våra hotell och kan därför ge dig råd baserat på egen erfarenhet!

Hälsningar från oss på kundservice


Presentkort

Varför inte gratulera eller överraska någon du tycker om med ett presentkort från Nazar?

Läs mer


Gilla oss på facebook

Så missar du inte våra fina erbjudande och tävlingar!

Besök Nazars Facebooksida