Kvarglömda föremål på resmålet

Nazar ansvarar inte för kvarglömda föremål på resmålet. Vi kan dock hjälpa dig att eftersöka det du saknar. Här nedan kan du fylla i formuläret för kvarglömda föremål.

Observera att för att vi ska kunna hjälpa dig, måste vi ha tillgång till dina uppgifter senast 14 dagar efter hemkomst.

Vi på Nazar gör vårt bästa för att hitta det kvarglömda och fraktar detta tillbaka till vårt huvudkontor varifrån vi skickar det vidare. Nazar kan inte hållas ansvarig för eventuella defekter under transporten eller om de upphittade föremålen skulle tappas bort av en tredje part under transporten (till exempel flygbolag, transportbolag eller post).

Observera att vi på grund av säkerhetsskäl inte har möjlighet att transportera bagage som kräver incheckning, det vill säga resväskor och liknande.

Avgift
Om vi hittar det du söker betalar du 300 kr vilket inkluderar frakt och administrativ avgift. Högre avgifter kan förekomma beroende på vikt och transportsätt. I sådana fall informerar vi om detta innan vi skickar föremålet till dig.
Det kan ta 2-4 veckor innan du hör från oss.

Betalningen görs till bankgiro 695-0851. Ange ”Kvarglömt” samt bokningsnummer vid inbetalning.

Tullbestämmelser
På grund av tullbestämmelser kan vi eventuellt inte skicka värdefulla saker (såsom smycken och elektronik) eller kontanter/betalningsmedel. Vi har också svårt att hjälpa till med kvarglömda parfymer, krämer eller andra produkter med flytande innehåll.