Aktuell information

Senast uppdaterad: 2020-05-13 kl. 16.50

 

Har du en resa bokad med avresa innan 15 juli?

Svenska UD har förlängt sin avrådan från alla icke nödvändiga resor till alla länder till att gälla fram till den 15 juli 2020. Vi följer alltid myndigheternas rekommendationer och vi kommer därför att ställa in alla resor fram till den 15 juli. Har du en resa bokad med oss i den berörda perioden kommer du att erbjudas ombokning eller återbetalning.

Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail i avresornas turordning. Vi har just nu många som kontaktar vår kundserviceavdelning och längre köer kan uppstå. Vi ber om ursäkt för situationen och tackar alla gäster för ert tålamod.

 

Vanligt förekommande frågor 

Hur påverkar coronaviruset min resa?

Överst på denna sida kan du se information om din resa kommer påverkas. Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail vid ändring eller inställda flyg.

För resor utöver de perioder då myndigheter har avrådan eller inställda flyg/hotell arrangeras resor som planerat. Vanliga av- och ombokningsregler gäller. 

Får jag om- eller avboka min resa?

Så länge det inte finns en avrådan till ett resmål så genomförs alla våra resor som vanligt och vanliga av- och ombokningsregler gäller, som du kan läsa mer om i våra resevillkor. Skulle däremot några förändringar ske med våra gästers inbokade resor kommer vi självklart att informera om det. 

Överst på denna sida kan du se information per destination och om din resa kommer påverkas.  Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail vid ändring eller inställda flyg.

Hur går det med återbetalningar av inställda/avbokade resor?

Först och främst, alla berörda gäster kommer att få sina pengar tillbaka. På grund av den extraordinära situation som råder, tar det dock längre tid än normalt för oss att göra utbetalningar på avbokade resor. Vi förstår att det kan vara frustrerande och beklagar den uppkomna situationen. Vi kontaktar de berörda gästerna i avresornas turordning. Tack för ert tålamod!

Är det säkert att resa?

Vi som researrangör har själva inte expertis i hälsomässiga frågor. Därför förlitar vi oss som alltid på svenska myndigheter så som UD och Folkhälsomyndigheten. Vi uppmanar även våra gäster att följa deras rekommendationer och råd.

Kan jag vara trygg i att boka en resa?

Ja, det kan du. Om myndigheterna skulle avråda att resa till en viss destination så reser vi självklart inte. Då kommer du kunna boka om eller avboka din resa. 

Vad händer med Nazar nu när en del resor ställs in?

Det är tråkigt att behöva avboka resor men lyckligtvis har vi inga pågående resor just nu. Nazar är en del av världens största resekoncern TUI och tillsammans har vi en fortsatt en god ekonomi och våra gäster kan känna sig trygga med att resa med oss. Vi har givetvis även resegaranti ställd i Kammarkollegiet som säkerhet för alla gäster. Detta innebär att om Nazar mot förmodan skulle gå i konkurs, får våra gäster pengarna tillbaka via Kammarkollegiet.


För mer information
hänvisar vi till Utrikesdepartement och Folkhälsomyndigheten.

Läs mer här: UD, Folkhälsomyndigheten, Nazars resevillkor


Kontakta oss
Telefon
0770 - 777 888

Måndag - fredag:
08.00 - 18.00
Lördag:
09.00 - 15.00
Söndag: Stängt


Chatt
Har du en kort fråga kan vi ge dig ett snabbt svar via vår chatt.

Maila oss
Du kan också kontakta oss via e-post.

info@nazar.se