Aktuell information

Senast uppdaterad: 2020-03-27 kl. 09.25

Om din resa påverkas av ändringar eller avbokning kommer vi att kontakta dig personligen via e-mail. 

Resor till Rhodos

Enligt nuvarande uppgifter har Grekiska myndigheter beslutat att alla landets hotell håller stängt tom 30 april. Vi kommer att kontakta alla berörda gäster som ska resa inom perioden i turordningsföljd efter avresedatum. 

Resor till Turkiet 

För att minska risken för smittspridning har turkiska myndigheter beslutat att ställa in alla flyg mellan Sverige och Turkiet från och med 14 mars. Beslutet gäller till och med 17 april. Nazar har inga flygningar från Sverige inom den berörda perioden. 

Resor till Bulgarien 

För tillfället finns inga ändringar för resor till Bulgarien. Vår säsongstart i maj är inte berörd av några restriktioner i dagsläget.

Vi har just nu många som kontaktar vår kundserviceavdelning och längre köer kan uppstå. Vi ber om ursäkt för situationen och tackar alla gäster för ert tålamod. Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail vid ändring eller inställda flyg.

Nazar har inga flyg just nu och planerad säsongstart var under början av april, och är nu i mitten av april.

Vanligt förekommande frågor 

Hur påverkar coronaviruset min resa?

UD avråder alla icke-nödvändiga resor till och med den 14 april. Vägledningen gäller hela världen. Vi vet inte om perioden kommer att förlängas efter detta. Nazar har beslutat att tillåta avbokningar ca 14 dagar innan avresa om en avrådan är gällande. Skulle UD avråda resor längre fram kommer vi att kontakta berörda gäster. 

Danska utrikesministeriet har gått ut med en avrådan till icke nödvändiga resor till alla länder till och med den 27 mars. Nazar har inga flygningar från Köpenhamn inom den berörda perioden.

Överst på denna sida kan du se information per destination och om din resa kommer påverkas. Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail vid ändring eller inställda flyg.

För resor utöver de perioder då myndigheter har avrådan eller inställda flyg/hotell arrangeras resor som planerat. Vanliga av- och ombokningsregler gäller. 

Får jag om- eller avboka min resa?

Så länge det inte finns en avrådan till ett resmål så genomförs alla våra resor som vanligt och vanliga av- och ombokningsregler gäller, som du kan läsa mer om i våra resevillkor. Skulle däremot några förändringar ske med våra gästers inbokade resor kommer vi självklart att informera om det. 

Överst på denna sida kan du se information per destination och om din resa kommer påverkas.  Vi kontaktar berörda gäster personligen via e-mail vid ändring eller inställda flyg.

Hur går det med återbetalningar av inställda/avbokade resor?

På grund av den extraordinära situation som råder, tar det längre tid än normalt för oss att göra utbetalningar på avbokade resor. Vi förstår att det kan vara frustrerande och beklagar den uppkomna situationen. Vi kontaktar de berörda gästerna i avresornas turordning. Tack för ert tålamod!

Är det säkert att resa?

Vi som researrangör har själva inte expertis i hälsomässiga frågor. Därför förlitar vi oss som alltid på svenska myndigheter så som UD och Folkhälsomyndigheten. Vi uppmanar även våra gäster att följa deras rekommendationer och råd.

Kan jag vara trygg i att boka en resa?

Ja, det kan du. Om myndigheterna skulle avråda att resa till en viss destination så reser vi självklart inte. Då kommer du kunna boka om eller avboka din resa. 

Vad händer med Nazar nu när en del resor ställs in? Riskerar ni konkurs?

Det är tråkigt att behöva avboka resor men lyckligtvis har vi inga pågående resor just nu, då vår säsongstart börjar i april. Vi har fortsatt en god ekonomi och våra gäster kan känna sig säkra med att resa med oss. Nazar är en del av världens största resekoncern TUI och vi har resegaranti ställd i Kammarkollegiet som säkerhet för alla gäster. Detta innebär att om Nazar mot förmodan skulle gå i konkurs, får våra gäster pengarna tillbaka via Kammarkollegiet.


För mer information
hänvisar vi till Utrikesdepartement och Folkhälsomyndigheten.

Läs mer här: UD, Folkhälsomyndigheten, Nazars resevillkor


Kontakta oss
Telefon
0770 - 777 888

Måndag - fredag:
08.00 - 18.00
Lördag:
09.00 - 15.00
Söndag:
Stängt


Chatt
Har du en kort fråga kan vi ge dig ett snabbt svar via vår chatt.

Maila oss
Du kan också kontakta oss via e-post.

info@nazar.se